zaterdag 21 juni 2008

21 Aquabrowser My Discoveries en ander sociale bibliotheekcatalogi.

Dit was super! Hele poos bezig geweest met zoeken en kijken in de catalogus van de Ann Arbor District Library in Michigan. Geweldig! Klanten hebben de mogelijkheid om zelf toe te voegen hoe ze een bepaald boek vonden. Kunnen trefwoorden toekennen en opmerkingen op zogenaamde oude handgeschreven kaartjes zetten. Leuk!
Ik heb me wel af zitten vragen of zoiets op termijn als er veel gebruik van gemaakt zou worden niet enorm dicht slibt.
Daarna OBA en My Discoveries. Ook leuk, lijstje gemaakt over een bepaald onderwerp.
Vervolgens Worldcat, daar was ik bij ding 17 al uitgebreid mee bezig geweest. Heb me toen af zitten vragen of het wel goed werkte. Ging nu beter.
Zelf zou ik het super vinden om zoiets te realiseren als de Ann Arbor District Library heeft, maar tijd, geld, mankracht??

Geen opmerkingen: