vrijdag 21 november 2008

Nogmaals Dewey



Omdat Blondie mij attent maakte op het feit dat het leven van Dewey de bibliotheekkat uit Iowa verfilmd gaat worden nogmaals een bericht hierover op mijn blog.
Dewey, werd acht weken oud gevonden in de inleverbus van de bibliotheek in de plaats Spencer in Iowa. De vondeling kreeg de namen Dewey Readmore Books en werd binnen korte tijd de geliefde mascotte van de bibliotheek.
Bibliotheekdirectrice Vicky Myron heeft het levensverhaal van Dewey op papier gezet.
Dit werd een absolute bestseller! Deze week wordt het boek ook aan de Nederlandse bibliotheken aangeboden. De titel: Met fluwelen pootjes.
Volgens de recensent: "Een aanrader voor alle kattenliefhebbers en ook voor iedereen die in een bibliotheek werkt"

6 opmerkingen:

blondie zei

Nou, dat boek zal dan wel voortdurend uitgeleend zijn....aan personeelsleden.

Shanti zei

Ja wie weet! Had Jouke niet nog een aantal katten in de aanbieding?
Lijkt mij wel gezellig!

Jouke zei

Kan ik maandag wel meenemen hoor. Geen probleem. Neem ze dan alleen niet meer mee terug.

catwoman zei

Lees hier inderdaad net de A.I. over. Lijkt me leuk om een keer te lenen. Stond alleen nog niet in het systeem, dus kon nog niet reserveren helaas.
Jouke, momenteel staat m'n hoofd nog niet naar een nieuwe kat, ik mis dat grijze oudje nog te veel.
Zet een oproepje op de bieb-site of zo, of groupwise van 't personeel.

takkenbos-fagot zei

Hallo Shanti,
Dat is toch wat,
bibliothecare(i)ssen en poezen. Als je poes zo op dat plaatje ziet, krijg je ook wel een heel vertederd gevoel over je. Maar ik weet uit ervaring hoeveel werk zo'n beestje geeft. Daarom heb ik er zelf geen, maar ga ik wel regelmatig naar mijn oppas poes, als haar vrouwtje met vakantie is. Of naar de vogeltjes als hun baas weer op dienstreis moet.
Ik weet het dus heel zeker. Leuk om te lezen, lief om te aaien, maar géén poezen meer in mijn huis.
Takkenbos

iron zei

hallo shanti,
leuk om te horen dat het verfilmd wordt. hopelijk nemen ze wel een echte kat en niet zo'n pratende computeranimatie voor de hoofdrol.
lees op dit moment een soortgelijk boek (ja ik lees wel eens wat,ondanks eerdere berichten), nl. Marley & ik van John Grogan over een adhd-labrador.ook wel geschikt voor verfilming, denk ik.
groeten van iron