dinsdag 6 mei 2008

Ding 9 Web 2.0

Goed, nu een posting over Web 2.0.
Alweer zo'n mooie Engelse term. Wat zouden we ermee kunnen en willen?
Je klanten op de hoogte houden via feeds? Als ze dat willen tenminste. Of feeds voor jezelf om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen binnen je werk? Weblogs gebruiken voor wat Makemyday ook al noemde leesclubs online? Of misschien een soort eigen virtuele encyclopedie samengesteld door je klanten over Twente misschien. Met oude foto's en filmpjes? Willen onze klanten dat? Of misschien onze toekomstige klanten. Zie mijn huidige klanten hier nog niet zoveel gebruik van maken.
Overschatten we Web 2.0 niet een beetje?
Ik vind het heel leuk om hier weer wat meer mee bezig te zijn maar ik heb aan de andere kant het gevoel dat het een en ander zo razend snel veranderd dat ik over een jaar weer hopeloos achter loop. Bovendien zie ik ook een andere kant van het geheel, er gaat vind ik niets boven het echte contact met mensen, en zijn er met mij niet heel veel die een echte leesclub leuker vinden dan een virtuele?
Heb het gevoel dat het hele Internet zo'n enorme bron van fun en informatie aan het worden is dat de meeste mensen door de bomen het bos niet meer zien.
Als ikzelf een avond achter de computer zit duizelt het mij ook. Ik kan nu ook nog niet overzien wat ik van deze kennis zal blijven gebruiken en wat ik op termijn weer wis. We zien wel, ik moet immers nog 14 dingen.

Geen opmerkingen: