zondag 20 april 2008

Week 2 "Ding 4 en 5"

Oké, aan de slag met rsssssss.......... feeds. Ja we moeten natuurlijk wel in de stijl van Kaa blijven!
Ik hoop trouwens niet dat ik omval ( fragment You Tube) gaandeweg de cursus! Ik hoop 12 weken staande (of zittende) te blijven.
Heb al wel de neiging gehad de computer uit het raam te gooien, maar aangezien pc-prive niet meer bestaat toch maar niet gedaan.
Feeds! Kan me voorstellen dat ik op mijn werk hier wel wat aan zou kunnen hebben. Maar privé? Merk dat ik een hele praktische Internet gebruiker ben. Zit ook eigenlijk bijna nooit meer voor fun achter de computer. Er is altijd wel iets anders te doen dat ik eigenlijk belangrijker vind.
Maar goed Netvibes. Vond ik niet moeilijk, beetje onoverzichtelijk. Waarom moeten die pagina's altijd zo vol staan met van alles en nog wat!
Had natuurlijk wel soms weer een scherm gesloten dat eigenlijk nog open moest staan maar het is gelukt.
Gebruik op het werk: Vooral bij de info? Maar eigenlijk voor meerdere doeleinden. PR, Collectievorming, MLP, ALP noem het maar op. Hoewel ik op de officiële site van het MLP nog geen feeds kon ontdekken. Voornamelijk lijkt het me handig om op deze manier op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen, en natuurlijk de klanten die op de hoogte blijven van onze activiteiten. Dus op zoek naar de feeds!
Aangeland bij "ding 5"heb ik netjes de pagina van de cursus bekeken. Verschillende dingen doorgelezen maar....
Het enige dat ik hiervan toegevoegd heb was de site waar allerlei bibliotheek fun op stond (bibliotheekkat Maukie zie bewijs naast deze weblog)
Ik heb hier niet zo veel mee, weet eigenlijk ook wel zeker dat ik dit als de cursus afgelopen is niet zo vaak meer zal bekijken of in ieder geval heel gericht zal gaan gebruiken en er heel veel af zal gooien. Maar als kennismaking wel aardig.

3 opmerkingen:

han voogsgeerd zei

gewoon blijven staan of zitten, hoor!!!
je kunt met bijvoorbeeld www.feedyes.com van iedere site een feed maken.
als netvibes "te veel van het goede is" kun je bijvoorbeeld ook eens kijken bij google reader of feedreader downloaden en installeren. leuke kat, zag pas later dat ze meekijkt.

makemyday zei

We gaan gelijk op van begintoteind.
Dat wordt (of is) een wedstrijd op zich? Hoe Creative zijn we?
Makemyday

Shanti zei

Ooooo.... gaan we er een wedstrijd van maken?!? Ok....
Ja je hebt altijd van die mensen die moeten voorop lopen (denken ze).